سایه خیال

برترین بازیگران تاریخ سینما

مجله فیلم کتاب سال سینمای ایران در سال ۱۳۸۳ رو منتشر کرد. امسال هم بر و بچه های دوست داشتنی فیلم گل کاشتن و یک کتاب ارزشمند و خوندنی رو آماده کردن. این کتاب هم مثل سالهای قبل از چند قسمت مثل گاهشمار سینمای ایران؛ در حواشی سینما؛ جشنواره ها و همایش های سال؛ حضور بین المللی فیلم های ایرانی؛ انتخاب برگزیدگان سینمای ایران؛ مروری بر اکران سال ۸۲ و .... تشکیل شده اما قسمت اصلی این کتاب پرونده اونه که درباره انتخاب بهترین بازیگران تاریخ سینمای ایران و جهانه. مجله فیلم در یک نظرخواهی از تعدادی از منتقدان و نویسندگان سینمایی خواسته تا بهترین بازیگران سینما رو انتخاب کنن. حدود ۶۰ نفر از معروفترین منتقدان سینمای ایران در این رای گیری شرکت داشتند. در مورد سینمای جهان ۱۰ نفر از هنرپیشه های زن و ۱۰ نفر هنرپیشه مرد انتخاب شدند. دیدم بد نیست این نتایج رو اینجا بنویسم . اگر شما این مطلب رو نخونده باشین می تونه براتون جالب باشه. نظر شما چیه؟ به نظر شما جای چه کسانی در این لیست خالیه؟

- بهترین بازیگران زن تاریخ سینما:

۱- اینگرید برگمان
۲- ادری هیپبرن
۳- نیکول کیدمن
۴- مریل استریپ
۵- سوفیا لورن
۶- کاترین دنوو
۷- کاترین هیپبرن
۸- ویوین لی
۹- جین فاندا
۱۰- الیزابت تیلور
 



- بهترین بازیگران مرد تاریخ سینما:

۱- مارلون براندو
۲- رابرت دنیرو
۳- آل پاچینو
۴- پل نیومن
۵- هامفری بوگارت
۶- جک نیکلسون
۷- داستین هافمن
۸- چارلز چاپلین
۹- مارچلو ماستروییانی
۱۰- آلن دلون
 



 

نظرات 4 + ارسال نظر
بهار جمعه 21 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 03:43 ب.ظ http://baharloveyoucinema.persianblog.com

سلام آریا جان.لیست تقریبا کاملیه ولی جای چند نفری خیلی خالیه مثلا ژولیت بینوش.کلاوس کینسکی.کوین اسپیسی.یول براینر.مایکل کین.سر لارنس اولیویر.سر آنتونی هاپکینز.لیو اولمان.امیلی واتسون.سر جان گیلگاد.ژرار فلیپ.دانیل دی لوئیس.البته دیگر بازیگرانی هم هستند که اگه بخوام ازشون یادی کنم لیست بلندبالایی میشه.بهر حال مطلب خیلی خوبی گذاشتی.دمت گرم.

نیلو شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 05:04 ب.ظ http://niloonet.persianblog.com

سلام..آریا جان...به به...خوشم اومد از این حسن انتخاب منتقدا...برعکسانتخابها توی بالیوود اینجا خیلی مراعات شده...به نظرم نیکول کیدمن باید خیلی به خودش افتخار کنه که اسمش بین این هنرپیشه های کلاسیک اومد...باریکلا...آهان راستی میخواستم بگم که آپدیت کردم.بیاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.......

[ بدون نام ] یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 08:44 ب.ظ http://love-is.blogsky.com

سلام ... مطالبت قشنگه منتها از دیدگاه بهترین هنرمند..
امیدوارم خوب و خوش و موفق باشی

مژگان جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 12:17 ب.ظ

سلام اریا جان بابا ما کی شمارو فراموش کردیم فقط سعادت نداشتیم اخه من به وبلاگ شما دسترسی نداشتیم اما در کل خیلی عالیه از بین زنها به اینگرید برگمان علاقه خواصی دارم اونم واسه بازی در ژاندارک بعدش ادری هیپرنه که عاشق بازیش تو بانوی زیبای من هستم اقایان محترم هم که براندو اصلا یه چیز دیگس اونم با زنده باد زاپاتا و دزیره البته اتوبوسی به نام هوس هم عالیه ال پاچینو هم که دیگه نگو جدیدا ازش فیلم وکیل مدافع شیطا ن و دیدم شاهکار بود نه دیگه نظر در مورد مردها نمیدم اخه از همشون حسابی فیلم دیدم نمیتونم فرق بزارم راسته به سینمای هند علاقه پیدا کردی پسر چه تفاهمی منم عاشق رانی هستم خانمه اما خیلی خیلی طرفدار سلمان خان هستم ضرر نمیکنی ازش فیل تره نام و بینی اگه ضرر کردی با من حتما برو گیرش بیار من به هرکی این فیلمو نشون دادم عاشق سینمای هند وسلمان شد ه ببین قد چند دفعه نظر دادم حالا ببخشید باهم دوست قربونت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد